A GKI Digital ötödik éve publikálja a legnagyobb forgalmú webáruházak rangsorát. A listában találunk pár meglepő adatot. A 2018-as online forgalmi adatok alapján Magyarország legnagyobb webáruháza az eMAG lett, második helyre az Extreme Digital került, míg a harmadik helyen a Media Markt végzett.
A tavalyi lista alapján elmondható, hogy az élen helycserés támadás történt. A tavalyi bevételek alapján az eMAG megelőzte az Extreme Digital-t. Az más kérdés, hogy a néhány hónapja bejelentett fúzió az első két helyezettnél, hogyan fogja átalakítani a piaci viszonyokat.
Érdekes megjegyezni, hogy az első tíz helyezettből az eMAG az egyedüli, aki csak online értékesít és nincs fizikai piactere. Az eMAG-nál 1.500 kategóriában, 1,3 millió termék várja a vásárlókat. Tavaly közel másfél millió vásárlást bonyolítottak le.

A GKI Digital e-toplistáján szereplő első 10 webáruház a tavalyi év során együttesen mintegy nettó 150 milliárd forint forgalmat realizált online értékesítésből. A vizsgált több, mint 5.000 webáruház közül az első 10 piaci súlya 35% volt.
Érdekes változás, hogy a meghatározó, hagyományos bolti háttérrel rendelkező kereskedők egyre nagyobb piaci súlyt szereznek az online értékesítések terén is. Az első 10 helyezett közé nem egyszerű bekerülni. Ez a mutatvány egyedül a Magyar Telekom online shopjának sikerült. Ők a hetedik helyen landoltak.
Forrás: GKI Digital