Mostanában eléggé felkapott téma az Y-generáció, szinte minden róluk szól. Az e-kereskedelemben sincs máshogy, hiszen ez az a generáció, akik a legszívesebben vásárolnak online.
67%-a az Y-generációnak szívesebben vásárol online, mint boltban.
Az Y-generáció, ugyanúgy mint az X-generáció, a nagyobb viszonteladói oldalakat részesítik előnyben. Ez a két generáció tölt a legtöbbet heti szinten online vásárlással. Viszont a szülők azok, akik többet költenek online vásárlásra a büdzséjükből a gyerektelenekhez képest. (40% vs. 34%)
Ha nemek költési szokásait nézzük, akkor az elmúlt évben a férfiak 28%-kal többet költöttek online, mint a nők. Továbbá, a statisztikák szerint a nagyvárosokban élők költik online a legtöbbet, őket követik a külvárosokban élők, majd a vidékiek. A külvárosiaknak leginkább a szállítási költségekkel adódik gondjuk, míg a vidéken élők jobban aggódnak személyes adataik védelme miatt.

Mi befolyásolja az online vásárlókat?
Talán nem okoz nagy meglepetést az a három ok, ami a fogyasztókat befolyásolja:
Az ár.
A szállítás gyorsasága és ára.
A kedvezményes ajánlatok.
A szállítás nem csak az online vásárlást befolyásolja, hanem a kosárelhagyás 10 leggyakoribb oka között is megtaláljuk a túlságosan lassúnak ítélt kiszállítást. A tengerentúlon a felhasználók háromnegyede ma már azt szeretné, ha same-day, vagyis napon belüli szállítással kapná meg a termékeket – ez persze nem kis logisztikai kihívást jelent a cégeknek.
A ViddL szállítási opcióinak a hozzáadásával nem csak az online vásárlóid számát növelheted, hanem csökkentheted a kosárelhagyási arányaidat is. Most megéri ViddL futárokkal szállítani Budapesten!