A GKI Digital ötödik éve publikálja a legnagyobb forgalmú webáruházak rangsorát. Annak ellenére, hogy a lista elején az eMAG végzett – egyedüliként csak online térben árulnak – nem lehet azt mondani, hogy a vásárlás kizárólag online fog történni. A GKI felméréséből látható, hogy a nyerő párosítás inkább az online és a hagyományos csatornák kombinálása. Ez a két tér egyre inkább összeolvad és idővel valószínűleg nem lesz különálló online kereskedelem.
A vevők megtartásához elengedhetetlen a vásárlókkal való személyes kapcsolattartás.
A toplistát vizsgálva az a trend mutatkozik meg, hogy több szereplő- akik csak online értékesítéssel kezdtek-, is erősíti az online és a hagyományos csatornák átjárhatóságát. Így az Extreme Digital (2.), az Alza (4.) és a 220 VOLT (5.) is egyre több hagyományos üzletet, átadópontot és bemutatótermet létesít az egységes vásárlói élmény minél teljeskörűbb kiszolgálásáért. A jövőbeli trend azt mutatja, hogy az online és az offline teret nem versenyeztetni kell, hanem azok integrációját kell előnyben részesíteni.

Hol van a kiaknázatlan terület?
A toplistát böngészve valószínűleg az FMCG szektorban fogunk látni egyre tüzesebb versenyt. A Tesco Online stabilan tartja a helyét a TOP10-ben, de elég csak megnézni az Auchan Online-t: működésének második évében már a 14-ik helyre jött fel. Sőt, az utóbbi időben több supermarket is elkezdte az online értékesítést (Príma Online, Spar Online).

Melyik szereplőre érdemes figyelni?
Erre a kérdésre egyértelműnek tűnik a válasz: Alza.hu. A cseh piac legismertebb e-kereskedelmi szereplője nálunk csak 2017 őszén jelent meg a piacon, de már célba vette a képzeletbeli dobogót. Továbbá érdemes megjegyezni a Tchibo webáruház menetelését is. A legnagyobb forgalmú webáruházak mezőnyében egyedüliként szinte kizárólag saját márkás termékek értékesítésével foglalkozik.
Forrás: GKI digital