Az e-kereskedelemi piac tíz év alatt tizenkétszeresére nőtt. 2017-ben 27 százalékkal nőtt az értékesítés forgalma a megelőző évhez képest, így a teljes hazai online kiskereskedelmi forgalom ugyanis 945 milliárd forintra rúgott.
A Webshop Experts idén is kihozta a Nagy Webáruház Felmérést, amelynek keretében a hazai webáruházak tulajdonosait kérdezték meg többek között arról, hogy hogyan alakult a forgalmuk az előző évhez képest, illetve milyen változásokat tapasztaltak 2017-ben.
A felmérés segítségével reális képet tudunk kapni a magyar e-kereskedelem jelenlegi helyzetéről. A felmérésben 894 hazai webáruház vett részt.
A felmérésben résztvevő webáruházak 74%-ának napi 200-nál kevesebb látogatója van,
és csak 4%-uk büszkélkedhet 2000-nél is több látogatóval napi szinten. 2017-ban az átlagos kosárérték a vizsgált webáruházaknál összesítve 20 355 Ft volt. Emellett az is megfigyelhető, hogy a régebbi webáruházakban jellemzően többet költenek a vásárlók. A webáruházak 69%-a könyvelhetett el forgalomnövekedést a tavalyi évben.

A webáruházak 82%-a biztosít utánvétes fizetési lehetőséget átvevőponton vagy futárnál. Az
online bankkártyás fizetés egyre több webáruházban érhető el (53%). Három évvel ezelőtt
még csak a webáruházak 36%-a biztosította ezt a fizetési lehetőséget.
A közösségi média az élre tört, mint a legnépszerűbb marketing eszköz a webáruházak
körében. Ugyanakkor a webshopok nemcsak jelen vannak, hanem aktívan hirdetnek is
ezeken a felületeken (főleg a Facebookon). A harmadik helyet a SEO csípte meg.
A házhozszállítás (89%) és a személyes átvétel (67%) népszerűsége töretlen. A csomagpontok és automaták használatában nem tapasztaltak jelentősebb elmozdulást a tavalyi évhez képest.
Magyarországon a házhozszállítási opció nélkül nem érdemes webshopot üzemeltetni. Fontos, hogy egy webshophoz olyan csomagszállítási opciót ajánljunk, mely a vásárlók egyedi igényeihez tud alkalmazkodni. A ViddL rugalmas szállítási opciói között minden online vásárló megtalálja a számára legalkalmasabb házhozszállítási időpontot. A ViddL 3 órás időablakot határoz meg a címzettnek, amikor a ViddL futár érkezik. A rugalmas kiszállítás mellett a ViddL futár mindig törekszik a kézbesítési élmény növelésére, így is ösztönözve a vásárlót arra, hogy térjen vissza az online webáruházba. Küldj te is csomagot a ViddL-lel!
Forrás: Nagy Webáruház Felmérés