top of page
Keresés
  • Szerző képeViddL

Frissítve: 2021. ápr. 28.

Ma rendhagyó módon egy vendégposzt következik, egy jó ismerősünktől, aki kipróbálta milyen is ViddL futárnak lenni.


Most, hogy itt állok a ViddL budapesti depójában, azon gondolkodom, hogy milyen jó lett volna ha már főiskolás koromban létezett volna a bringás futár “fogalom” és lett volna egy ilyen lehetőség megkeresni az esti bulira valót vagy egy könyvre vagy egy vonatjegyre Velencébe. De sajnos az olyan régen volt, hogy akkor még az iwiw-en jelölgettük ismerősnek egymást. :) Miközben várok a mai teendőimre és próbálok kevésbé útban lenni a reggeli sürgés-forgásban, azon morfondírozok, hogy hol is hallottam először a ViddL-ről. Ha minden igaz valamelyik startup eseményen, akkor amikor még lehetett menni, amikor még nem online térben folyt minden. Az esemény pontos nevét nem tudom felidézni…. “Gyere, indulhatsz!” - szakítják meg a gondolataim vad cikázását. Remek! Táskaellenőrzés és már indulok is. Kicsit izgulok, hogy milyen is lesz ez a nap, hiszen eddig még sosem futárkodtam. Szerencsére minden hasznos információt megkaptam már a bemutatkozó napon -ami ebben a pandémiás helyzetben szintén online zajlott. Mivel engem csak a kíváncsiság hajt, így egyszerűsített bejelentéssel dolgozom, de ha lenne vállalkozásom, akkor egy egyszerű TEOÁR szám felvételével, simán futárkodhatnék,ha pedig olyan fiatal lennék (mint, ami nem vagyok) akkor valamelyik diákszövetkezeten keresztül is dolgozhatnék. 9:00 óra, izzítom is a mai napi “főnököm”,azaz a ViddL applikációt. Az app segítségével pontosan tudom, hogy hova kell mennem és hogy hogyan jutok el oda. Ami nagyon tetszik még, hogy előre megtervezett, optimális útvonalat kapok, tehát nem kell össze vissza tekernem a városban és nem nekem kell kitalálnom, hogyan lenne jó ezt a kört teljesíteni. Ez megnyugtató, mivel nem sok helyismeretem van. ;) A táskámban - amit előre összekészítenek a futároknak- 30 db kisebb csomag került kézbesítési sorrendben, ergo legfelül az első címzett csomagja és legalul az utolsó. Ezzel párhuzamosan az applikációban is kézbesítési sorrendben jelennek meg a címzettek “kártyái”, amelyeken minden hasznos információ szerepel (címzett neve, címe, kézbesítési idő, partner, utánvétes vagy nem, mekkora összegű, telefonszám, megjegyzés stb.). App-on keresztül kattintok a Google Maps-ra és már tekerek is az első címre. Kedves mosolygós lány nyit ajtót, szerencsére otthon volt. Bingó. App megnyitva, “fogja a kezem”, hogy ki ne hagyjak egy fontos lépést sem a csomag átadásánál: ,Kézbesítettem gomb megnyom, aláírás, (kóddal ha nem akar valaki érintkezni velem) pénz elvesz, átvevő neve lekönyvel, csomag átadás DONE. (Az app mindent lépésről-lépésre megmond, totál hülyebiztos. :) ) Tekerek is a következő címre. Ez így megy nagyjából 3 órán keresztül mire végzek az utolsó csomag kézbesítésével is. Sajnos 4 helyen sem voltak otthon, így ezeket a csomagokat a köröm végén viszem vissza a depoba. Elszámolok a beszedett pénzekkel (nagyon király, az applikációban is mutatja) és végeztem is. A fizu a csomagok után kéthetente/havonta utalással történik. Ami nagyon szimpatikus volt, ha nem sikerül a kézbesítés akkor is megkapom a csomag után járó összeg felét. Ezt mind vezeti az app, így tisztán feketén fehéren látom, hogy mi a végeredmény ma. Hétvégén nincs meló, csak hétfőtől-péntekig van lehetőség dolgozni, rugalmasan, akkor amikor ráérsz, 9:00-tól általában 12:00-ig. Elsősorban biciklivel, rollerrel, gyalog, vagy teherbiciklivel lehet dolgozni. Jó hír, nem csak Budapesten, hanem Győrben, Debrecenben, Székesfehérváron, Kecskeméten és április 26-tól már Nyíregyházán is van lehetőség futárkodni. Ha kedvet kaptál, akkor itt tudsz is jelentkezni: https://calendly.com/viddl


1 415 megtekintés0 hozzászólás

A koronavírus megérkezése óta jelentős növekedésnek indult az online vásárlás és a házhozszállítás. De vajon mennyire veszélyes az, ha a címzettnek a futár eszközén kell aláírni, és ezzel igazolni a csomag átvételét? A tudatos szolgáltató egy ilyen nehéz időszakban reagál a változásokra, és megóvja ügyfeleit. Így tett a ViddL futárszolgálat is.


A COVID-19 új koronavírus járványra a ViddL futárszolgálat meglehetősen kreatív módon reagált. „Az elmúlt egy hétben jó pár kézbesítésünk volt, amikor futárunktól nem akarta átvenni a címzett a csomagot a fertőzéses veszélytől tartva. Erre a problémára kellett minél előbb reagálnunk.” – mondta Tüske Tamás, a ViddL ügyvezetője. „Futárjaink minden kézbesítés után kézfertőtlenítőt használnak, de mi még nagyobb figyelmet szerettünk volna fordítani ügyfeleink biztonságára. A legutóbbi fejlesztésünknek köszönhetően a címzettnek már nem kell a futárunk okostelefonján elektronikus aláírást adni. A reggeli e-mail értesítést követően, a címzettet egy gombnyomás választja el attól, hogy a futár érkezéséig a saját mobilján vagy laptopján aláírásával igazolja a csomag átvételét. Az aláírás beküldése után a címzett kap egy 6-számjegyű kódot, melyet a futárnak kell megadni, és ezzel megtörténik a csomagátadás.” – folytatta Tamás.



„Fontos megemlíteni, hogy az aláírást bármikor megteheti az ügyfél, akár órákkal a futár érkezése előtt is. A csomag átvételekor a címzett még elállhat a kézbesítéstől, hiszen csak a kód megadása után tároljuk véglegesen az elektronikus aláírást.” – tette hozzá Domán Dániel, a ViddL technológiai vezetője. „Ezen a héten teszt jelleggel több száz címzettünknek ment „no contact delivery” e-mail, és a címzettek közel fele élt is a lehetőséggel. Célunk, hogy jövő héttől már az összes címzettünknek legyen lehetősége az érintésmentes aláírásra.”

– zárta Dani.

A ViddL az utolsó kilométeres kiszállításra specializálódott delivery startup. Digitális megoldásának köszönhetően, a ViddL futárok applikációjuk segítségével tudnak kézbesíteni Budapest egész területén. A startup kézbesítési hatékonyságát a jól kidolgozott értesítési rendszer adja: a címzettek bármikor módosíthatják a kézbesítés címét és időpontját, mely információ azonnal meg is jelenik a futár applikációjában. A csomagok útvonalát a ViddL megoldása optimalizálja, így órára pontosan kiszámítható a futár érkezésének időpontja. A ViddL e-mailes és SMS-es értesítés mellett Magyarországon egyedüliként Facebook Messengeren is értesíti a címzetteket a futár érkezéséről. A startup cégnél gyakorlatilag bárki lehet futár egy regisztrációt és egy személyes találkozást követően. A ViddL futárok applikációjuk segítségével 3 órás idősávokban foglalhatnak maguknak munkaidőt, kiszállított csomagok után kapják fizetésüket, és megválaszthatják szállítási eszközüket, így akár gyalogosan is szállíthatnak a főváros területén.

236 megtekintés0 hozzászólás

Újabban már a Magyar Postával is együttműködik egy fiatal startup, a ViddL

Környezetkímélő, fiatalos, és multikkal is jól dogozik együtt a ViddL nevű startup, amely az Express One mellett a közelmúltban a Magyar Postával is egyre szorosabb együttműködést vállal a belvárosi csomagszállításban. Jelenleg 35-40 futárnak adnak munkát és idén már 60-100 milliós árbevételt várnak, 40 ezer kilogramm széndioxid kibocsátást spóroltak tavaly és Hiventures eddig 130 millió forintot fektetett a kisvállalatba.


A nyugati világ nagyvárosaiban több hasonló megoldás van, amelynek a lényege, hogy a csomagszállítás utolsó kilométerét oldja meg. Ráadásul úgy, hogy – pár alapfeltétel teljesítésével – szinte bárki jelentkezhet alkalmi, vagy rendszeres futárnak és a megrendelő is pontosan nyomon követheti csomagjának útját.

A ViddL oda koncentrál, ahol a legtöbb az ilyen kiszállítási feladat: városon belül, jelenleg csak a fővárosban működik.


Figyelő cikket Dr. Halaska N. Gábor írta

Mint az egyik társtulajdonos, Tüske Tamás mondja: az utolsó kilométer problémája a szállításban igen jelentős, mivel annak ellenére, hogy ez a legrövidebb szakasz, mégis ez a legidőigényesebb. Egyúttal ez a legdrágább része is a csomagszállításnak.

A ViddL különleges üzleti modelljének lényege tehát, hogy ők egyéni szabadúszó futárokkal és azok rugalmas mozgósításával oldja meg a kiszállítás utolsó, „macerás” szakaszát. Méghozzá az eléggé leterhelt nagy cégekhez képest gyorsabban, rugalmasabban és költséghatékonyabban.

A fenti üzleti modellel ráadásul a futárszakmában jelentkező munkaerőhiányra is kézenfekvő megoldást nyújtunk – teszi hozzá Kratochvill Dóra, a projekt egyik első ötletgazdája, a 2018-2019-ben több startup versenyt megnyert kisvállalat első számú vezetője.

A modell különlegessége tehát abban áll, hogy a futárok az okostelefonjukra letölthető applikáció segítségével kézbesíthetnek rugalmas, általuk meghatározott 3 órás idősávokban. Így, elméletileg bárki lehet futár Budapesten, ám – mint említettük – természetesen a ViddL minden egyes futárját személyesen validálja.

Ezzel együtt az innovatív cég törekszik a lehető legmagasabb sikeres kézbesítési arányra. Ezért egyrészt a lehető legpontossabb és legrövidebb időablakot adnak a csomag érkezésére. Jelenleg ráadásul ők az egyetlen futárszolgálat, amely – kérésre – Facebook Messengeren értesíti a címzettet a futár helyzetéről. Mindezek mellett az e-mail/SMS értesítésből a címzett egy gombnyomással módosíthat kézbesítési helyszínt/időpontot. A módosított információ pedig valós időben, egyből megjelenik a futár applikációjában.

A ViddL-t három fiatal alapította (Dóri, Dani és Zoli), majd nem sokkal később csatlakozott hozzájuk Tamás is - így alkotják a cég magját. A 4 tulajdonos különböző iparágakból érkezett, mely úgy gondolom a kulcsa a startup eddigi sikereinek: Dani a fejlesztést képviseli, Dóri a projekt managementet, Zoli a designt, Tamás pedig a sales és marketing vonalat.

Belépnek a képbe a nagyok

Egy kezdő vállalkozás akkor igazán sikeres, hogyha a szolgáltatását igényli a piac. Ebből a szempontból a ViddL eléggé jó helyzetben van, hiszen nem csak korábban, hanem az utóbbi hetekben is egy újabb óriásvállalattal állapodott meg. Ez utóbbi nem kisebb szereplő, mint a Magyar Posta: a két vállalat partneri együttműködése 2019 novemberétől kezdődött. „A Magyar Posta hazánkban csomagkézbesítési piac vezető vállalata, így számunkra, egy startup számára kiemelt fontosságú a kooperáció. A Posta erős háttere támasz t ad nekünk, mi pedig rugalmasságunknak és dinamizmusunknak köszönhetően vagyunk a Posta számára kedvező partner” – mesél a jelentős, friss üzletről Kratochvill Dóra.

Budapesten különösen fontos a gyors és rugalmas kézbesítés, melyet gépjármű helyett kerékpárral, rollerrel, gördeszkával vagy akár tömegközlekedéssel szállító futárjaink, illetve innovatív rendszereink és folyamataink biztosítanak – teszi hozzá Tüske Tamás, kiemelve a kisvállalat fenntarthatóságra (is) törekvő üzleti modelljét.

Ráadásul a Magyar Postával köttetett üzlet számukra is kedvező, az első, teszt jellegű időszak pozitív tapasztalatai után most, februárban jelentősen növelték a kézbesítendő mennyiséget, és várhatóan nem állnak meg addig, amíg csak kapacitásokkal bírják.

Kapacitásban pedig egyelőre nincsen hiány, mert a jelenlegi kihívás számukra az, hogy minél gyorsabban tudják növekedni a csomagszámot, így adva munkát a jelenlegi több, mint 1.000 fős, potenciális futárbázisuknak, akik közül jelenleg 35-40 fő számára van rendszeres megbizatásuk. „Fontos, hogy minden nap megtaláljuk azt az egyensúlyt, ami az egészséges működésünkhöz kell: ha sok a csomag, kevés a futár - akkor elégedetlen a címzett, mert nem tudjuk tartani a kézbesítési időablakot, ugyanekkor ha kevés a csomag és sok a futár, akkor elégedetlen a futár, mivel futárjaink elszámolása csomagszám alapján történik, így pedig egy-egy futárunk nem fog tudni több pénzt keresni – mesél a napi tapasztalatokról Dóra.

Ugyanakkor a piaci potenciál is óriási, mert mint Tüske Tamás aláhúzza: az e-kereskedelem közel 30%-kal növekszik hazánkban, és ezzel egy időben – ahogyan már utaltunk rá – egyre nagyobb munkaerőhiány jelentkezik a logisztikában. „Emellett azt látjuk, hogy a címzetteknek egyre nagyobb az igénye a rugalmas kézbesítési opcióra, illetve a vásárló szeretné tudni a kézbesítés utolsó kilométer pontos helyzetét.”

Mivel pedig futárjaik kivétel nélkül valamely fenntartható közlekedési eszközzel (például bicikli, roller, gördeszka, közösségi közlekedés) szállítanak, így egyfelől nem terhelik a várost kisteherautókkal, autókkal, ezáltal teszik könnyebbé a belvárosi közlekedést az emberek számára. És egyúttal így járulnak hozzá a CO2 kibocsátás csökkentéséhez is. Futárjaik ezért többnyire a fiatalos, körzetettudatos brand és a rugalmas munkakörülmények miatt választják őket. Ezért egy további missziót is betöltenek: e módon tudják bevonni a fiatal generációt is a hiányszakmának számító futárszakmába.

Vidék és külföld

Az úgynevezett “last mile delivery” startupok persze már számos nyugat-európai országban megjelentek. Budapest után céljuk első körben Győrben és Debrecenben elindulni, majd ezeket követi több megyeszékhely, illetőleg egyetemi város. Úgy látják, ez a csomagszállítási koncepció a kelet-európai régióban még nem terjedt el, ezért a terjeszkedést illetően a szűken vett régiós expanzió lebeg a szemük előtt.

„A külföldi piacot jelenleg tanulmányozzuk, több külföldi potenciális partnerrel beszéltünk a rendszerünk és az üzleti modellünk exportálásról – némelyik partnerrel például egy romániai cég révén az ottani terjeszkedés már előrehaladottabb fázisban van – árulja el Tamás.

A fent részletezett Magyar Posta együttműködés mellett Tamás kiemeli az Express One-t, azt a futárvállalatot, amellye már 1,5 éve dolgoznak együtt. Ez a cég az osztrák posta egyik leánya, a régióban 21 elosztóközponttal és 400 futárral dolgoznak. Velük a ViddL tavalyelőtt el is kezdte az együttműködést, így tavaly a Viddl már több tízezer csomagot szállított ki az Express One-nal együttműködve Budapest belső kerületeiben.

1 016 megtekintés0 hozzászólás
1
2
bottom of page